מאמרים

המגדף את רוח הקודש

    במאמר זה נראה שלא יתכן שישו הוא האלהים, וכי יש סיתרות רבות בספרי ה"ברית החדשה". בדפי הברית החדשה ישו מצטייר בתור הקורבן אשר כיפר ויכפר על כל חטאי האנושות - כמובן למי שמאמין בו. למשל: באגרת הא' ליוחנן (1:7)אבָל אִם־נִתְהַלֵּךְ בָּאוֹר כַּאֲשֶׁר הוּא...

קראו עוד

ברית חדשה

  הִנֵּה יָמִים בָּאִים נְאֻם ה' וְכָרַתִּי אֶת "בֵּית יִשְׂרָאֵל" וְאֶת "בֵּית יְהוּדָה" בְּרִית חֲדָשָׁה: (ירמיהו לא ל) ירמיהו פרק לא(כו) הִנֵּה יָמִים בָּאִים נְאֻם יְהֹוָה וְזָרַעְתִּי אֶת בֵּית יִשְׂרָאֵל וְאֶת בֵּית יְהוּדָה זֶרַע אָדָם וְזֶרַע בְּהֵמָה:...

קראו עוד

ונשלמה פרים שפתינו

  קְחוּ עִמָּכֶם דְּבָרִים וְשׁוּבוּ אֶל יְהֹוָה, אִמְרוּ אֵלָיו: כָּל תִּשָּׂא עָוֹן, וְקַח טוֹב, וּנְשַׁלְּמָה פָרִים שְׂפָתֵינוּ: (הושע יד ג) במגילות ים המלח כתוב "[פ]רים שפתינו": איתן ומוטי נוצרים משיחיים העלו סרטון ביוטיוב על ה"סילוף" הרבני לטקסט המקראי...

קראו עוד

השילוש הקדוש

  השילוש אומר שיש אלוהים אחד היינו עצמות אחת אשר מכילה שלוש פרסונות אשר כל אחת מהן מיוחדת ושונה מחברתה. פרסונה א': האב. פרסונה ב': הבן פרסונה ג': רוח הקודש ה"בן" מזוהה בברית החדשה כ"דבר"/מילה של האלהים. במבחן התנ"ך התאולוגיה הזאת לא מחזיקה לא מים ולא רוח. שכן...

קראו עוד

מה אתם אומרים – מי אני?

הנוצרים אומרים שישו הוא "בן האלוהים" ומייחסים לו אלוהות, אבל נראה מהבשורות ב"הודאה של שמעון פטרוס" שלא ברור בכלל האם ישו או תלמידיו חשבו שהוא "בן אלוהים" במובן שהוא פרסונה שניה בראש האלוהות - קרי: אלוהים בעצמו. יותר נראה ששמעון פטרוס הודה והעיד ושישו הסכים ובירך ואישר...

קראו עוד

איך המשיח אדונו של דוד המלך?

    לְדָוִד מִזְמוֹר, נְאֻם יְהֹוָה - לַאדֹנִי: שֵׁב לִימִינִי, עַד אָשִׁית אֹיְבֶיךָ - הֲדֹם לְרַגְלֶיךָ: (תהלים קי א) לְדָוִד מִזְמוֹר, נְאֻם יְהֹוָה – לַאדֹנִי: שֵׁב לִימִינִי, עַד אָשִׁית אֹיְבֶיךָ – הֲדֹם לְרַגְלֶיךָ: (תהלים קי א) איך המשיח צאצא של...

קראו עוד

מיהו עבדי בישעיהו נ"ג

    הנה הנוצרים טוענים שרש"י הוא הראשון אשר "המציא" במאה ה-11 שה"עבד" של ישעיהו נ"ג הוא ישראל, וכי חז"ל ודעת היהדות הקדומה לכל אורך ההיסטוריה מהמאה ה-1 עד ה-11 היא שה"עבד" הוא המשיח ולא ישראל. לכן באתי להראות שרש"י לא המציא שום דבר, רש"י בעצמו כותב בפירושו...

קראו עוד

רבי חסדאי קרשקש – על המשיח

    דף השער לספר אור השם מאת רבי חסדאי קרשקש, דפוס ראשון, פררה שנת שט"ו (1555) ספר "אור השם" לרבי חסדאי קרשקש (1340-1410) מאמר ג' ח"א, הכלל השמיני: הכלל השמיני - במשיח, והדיבור בו בשני ענינים, הראשון בתארו ועניניו, השני בזמן בואו, ולזה שמנו הכלל הזה שני...

קראו עוד

ביאה ראשונה וביאה שניה

וַיֹּאמֶר יֵשׁוּעַ: אֲנִי הוּא, וְאַתֶּם תִּרְאוּ אֶת־בֶּן־הָאָדָם יוֹשֵׁב לִימִין הַגְּבוּרָה וּבָא עִם־עַנֲנֵי הַשָּׁמָיִם׃ (מרקוס 14:62) נא לשים לב שיהיה קיבוץ גלויות של כל ישראל - בית יהודה ובית ישראל לארץ ישראל ואז יהיה טיהור מהחטאים. ומכיון שבימיו של ישו לא היה...

קראו עוד

ופתאום יבוא האדון אל היכלו

הִנְנִי שֹׁלֵחַ מַלְאָכִי וּפִנָּה־דֶרֶךְ לְפָנָי, וּפִתְאֹם יָבוֹא אֶל־הֵיכָלוֹ הָאָדוֹן אֲשֶׁר־אַתֶּם מְבַקְשִׁים, וּמַלְאַךְ הַבְּרִית אֲשֶׁר־אַתֶּם חֲפֵצִים הִנֵּה־בָא, אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת׃ (מלאכי 3:1)   הנוצרים המשיחיים טוענים שמלאכי פרק ג' פסוק א' מנבא על...

קראו עוד